2009. szeptember 8., kedd

Suli

Eltelt több, mint egy hét az új tanévből. Gondoltam leírom az első benyomásaimat a suliról.

Tavasszal, amikor elkezdtem sulit keresni, szinte az első, amire ráakadtam, a MÜA volt, ahova most járok. Már a weboldaluk is tetszett, igényes, és minden szükséges információ kiderül belőle. Ez is közrejátszott abban, hogy eldöntöttem, ide fogok járni.
Amikor beiratkozni mentem, kiderült, hogy maga az épület is korszerű és igényes. Olyan hely, ahol az ember szívesen tölti a napja nagy részét, ha már muszáj. A titkárságon is nagyon kedvesek és segítőkészek voltak. Nyáron is, amikor akadt egy-két kérdésem, készségesen válaszoltak, akár mailben, akár személyesen.
Szóval a szimpátia és bizonyos mértékű bizalom már adott volt, amikor elsején elindultam az első óráimra.
Ez az iskola érettségizetteknek nyújt szakképzéseket, középiskolai keretek között. Ez azt jelenti, hogy tanulói, és nem hallgatói jogviszonyom van, és az iskola is nagyjából úgy működik, ahogy egy szakközépiskola. De ez nem teljesen így van, én inkább átmenetnek nevezném a szakközép és az egyetem között. Ami szerintem nagyon jó, mert egyrészt megvan az önállóság, ami ugye mindenkinek nagyon tetszik, másrészt pedig ott a támogatás a tanárok részéről, és persze a kontroll is, ha nem is olyan mértékben, mint anno a középben.
Ebből adódóan osztályfőnökünk is van, de ez nem olyan, mint a középiskolában. Ő az az ember, akihez fordulhatunk, ha valami kérdésünk, óhajunk-sóhajunk van, de nincsenek osztályfőnöki órák, nincs osztálypénz, és egyéb -19-20 évesen már- dedósnak tűnő dolgok.
Első nap azért volt olyan óra, amit jobb híján osztályfőnökinek kell nevezni. De csak az adminisztrációt végeztük el a keretein belül, és persze volt egy kis ismerkedés is. Az osztályfőnököm amúgy egy fiatal, szimpatikus, kedves nő, ebben a félévben marketinget és németet tanít nekünk.
Volt még első nap egy előadásunk is (ja igen, itt nem 45 perces tanórák vannak, mint szakközépben, hanem 90 perces előadások, mint az egyetemeken), nevezetesen gasztro-kultúra. (Tömören: kajákról meg piákról, étkezési szokásokról meg hasonlókról van szó.) Nos magáról a tantárgyról még nem tudok nyilatkozni, mivel eddig csak két órám volt belőle. Az biztos, hogy nem egy nagy eresztés. Megbukni nem fogok belőle, viszont az is tuti, hogy nem lesz a kedvencem. Főleg mert a pasi, aki tartja, az a fajta ember, aki ha megszólal, rögtön elálmosodik az ember. Szinte képtelenség odafigyelni rá. De azért majd megkísérlem. XD
Összesen tíz tantárgyam van: informatika, menedzsment, német, turizmus és vendéglátás rendszere, gasztro-kultúra, kommunikáció, etikett és protokoll, vállalatgazdaságtan, jogi ismeretek és marketing. A kommunikációról és a protokollról még nem tudok nyilatkozni. A jog marha unalmas, a többi meg... hát nem rosálok be az izgalomtól órán, de azért tűrhetőek. A német például egész jó, a tanár jófej, és csak öten vagyunk, ami megkönnyíti a kommunikációt többek között. Én így sokkal jobban élvezem az órát, mint amikor anno még húszan-harmincan voltunk, noha változatlanul undorodom a német nyelvtől.
Ugyebár én közgazdasági szakközépiskolába jártam, kereskedelem-marketing szakra A szakmacsoportos alapozóban volt néhány tárgyam, ami most is van, így kérhetek felmentést. Ezek a kommunikáció, a protokoll, a marketing, és az informatika, mert abból van érettségim. Informatikából nem kérek felmentést, mert a tanóra keretein belül készülünk az ECDL vizsgára, így év végére meglesz a bizonyítványom, ami most már minden melóhelyen alapkövetelménynek számít, úgyhogy nagyon megéri. A másik háromból viszont igenis kérek, egyrészt mert minek hallgassam végig / tanulja meg még egyszer ugyanazt, másrészt meg a kommunikáció és a protokoll gyakorlati tárgy, én meg hát nem éppen az órai aktivitásomról vagyok híres. XD A felmentéshez kellett szerezni tematikát az előző suliból, így több, mint egy év után ellátogattam a régi sulimba.
Nagyon fura volt újra ott lenni, látni a sok ismerős arcot, tanárokat, volt osztálytársakat (sokan ott maradtak ötödéven), meg úgy egyáltalán az egész helyet... fura érzés volt, de jó is. Kicsit nosztalgiáztam, és rájöttem, hogy végülis jó volt az a négy év, amit eltöltöttem ott...
Szóval elvileg egy héten csak nyolc órám lesz. Ennyi volt az egyetemen is. Ami szerintem tök jó, én örülök neki, hogy az első félévem ilyen lájtos lesz. Utána úgy is bele kell majd húzni, addig meg ráérek megszokni a dolgokat, meg egyáltalán hozzászokni magához a tanuláshoz is.

Összességében nem bántam meg, hogy idejöttem, bár egy hét után talán korai még ezt kijelenteni... De úgyis kiderül még a későbbiekben, hogy jól döntöttem -e...


És egy kis nosztalgia^^ :


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése